با صنایع دستی جهان آشنا شوید
نوشته شده توسط : mohiisa

حضور صنایع دستی در جهان بیشتر در ممالکی به چشم می خورد که سابقه ی تاریخی و پشتوانه ی تجربی زیادی در صنایع دستی دارند و فرهنگ آن ها بسیار ریشه دار و طولانی است. توسعه ی صنایع دستی در کشور های در حال توسعه علاوه بر اعتلای فرهنگی، باعث رشد اقتصادی و ایجاد کسب و کار و تامین درآمد برای افراد آن جامعه می شود.

مقدمه ای درباره حضور دوباره صنایع دستی در جهان

وقوع انقلاب صنعتی در قرن هجدهم در اروپا باعث رشد و پیشرفت روزافزون و انفجاری صنایع دستی جهان در آن کشور ها شد و باعث شد این کشور ها از لحاظ اقتصادی و صنعتی بر سایر ممالک چیرگی پیدا کنند و انبوه کالاها را به کشور های دیگر جهان صادر کنند.

 این مسئله منجر به این شد که کشورهای جهان سوم که سال ها با فروش صنایع دستی به رشد خوبی در فروش صنایع دستی دست پیدا کرده بودند، به مصرف کنندگان کالاهای ماشینی وارداتی کشورهای اروپایی تبدیل شدند.

بعد از جنگ جهانی دوم بسیاری از کشورهای دربند استعمار، استقلال یافتند و صنایع دستی در جهان بار دیگر احیا شد. این کشور های آزاد شده که زمانی مهد تولید و صادرات صنایع دستی بودند ، برای جبران خسارات و خنثی کردن ضرر هایی که این مدت از استعمار به آنها وارد شده بود، احیای صنایع دستی را در راس کار خود قرار دادند و مستقیما به آن پرداختند. هند ، پاکستان ، اندونزی ، ایران ، مراکش ، سریلانکا ، چین ، یونان و مکزیک از جمله آن کشور ها بودند.

 





:: برچسب‌ها: صنایع دستی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: